Wat zeggen anderen over ons

 

"De aanleiding om Martijn Wijsman van HorecaWaardig te vragen voor het trainen van de vrijwilligers van Chassé Cinema was om hun kennis te verhogen, met als doel het optimaliseren van de service en de gastvrijheid.

De vrijwilligers waren erg enthousiast over de werkwijze van Martijn. Ze hebben het als erg prettig ervaren dat hij in kleine groepjes werkte en door het ‘on the job trainen’ kon hij ze meteen bijsturen waar nodig. Deze persoonlijke aandacht werd erg gewaardeerd.

De vrijwilligers zijn zich nu meer bewust van hun rol als gastheer/gastvrouw. Ze zien het zelf als meerwaarde dat hun horecavaardigheden en productkennis zijn verbeterd, wat zich vertaalt in een professionele actieve houding met meer aandacht voor de gast. Ook het up-sellen hebben ze zich eigen gemaakt, ze verkopen nu bijvoorbeeld vaker kleine flesjes wijn i.p.v. een glas."

- Paul Bink, coördinator Chassé Cinema Breda (28-05-2013) -

 

Het belang van gastvrijheid kan niet genoeg worden benadrukt. Gastvrijheid en persoonlijke aandacht maken het verschil. Die zorgen voor een mooie herinnering aan een diner of ontvangst. Martijn Wijsman heeft gastvrijheid als geen ander in zijn vingers. Hij is nu al enkele jaren weg uit het Chassé Theater en nog vragen gasten naar hem. Om van hem te mogen leren hoe je dat bereikt kan ik een ieder aanbevelen.“

- Prof. dr. Cees Langeveld, directeur Chassé Theater Breda (11-11-2012) -

 

“Martijn is in mijn ogen een perfecte gastheer, het ontgaat hem niet als er gasten binnen komen of juist weggaan, herkent de gast bij een herhaal bezoek, doet altijd zijn best om het de gast naar de zin te maken, zorgt voor een goede sfeer en heeft een geweldige kennis van het te verkopen product!
Bovenstaande lijkt simpel maar blijkt voor een hoop horeca zaken toch een enorm probleem te zijn.”

- Ruud Haarms, Hoofd Restaurantbedrijf Tweede Kamer der Staten - Generaal Den Haag (03-10-2012) -

 

’Martijn, bedrijfsleider van Brasserie en Front, verdient het om in het zonnetje gezet te worden. Hij heeft na iedere voorstelling oog voor zijn klanten, dus ook voor ons. Hij levert prima service, is klantvriendelijk, weet wat mensen willen en is altijd zeer behulpzaam als wij met onze moeders die slecht ter been zijn komen eten en een opera gaan bekijken. Kortom voor hem gaan we na de voorstelling zeker iets drinken en genieten van zijn warme uitstraling.’’

- Liesbeth & Marleen, gasten van de Brasserie in Breda (29-11-2010) –

 

“Net dat beetje meer….

Afgelopen zaterdagavond zijn we gezellig met vrienden uit geweest naar het theater. Wij boeken bij het Chassé Theater te Breda altijd zodra het programmaboekje uitkomt voor het hele seizoen diverse voorstellingen. Iedere maand een uitje, een verrassing voor jezelf.

Soms reserveren we in het restaurant in Chassé. Achter de gevel van een oud huis in de grote hal wacht je een kostelijk onthaal. Eén medewerker, Martijn, geeft je altijd nét dat beetje meer. Hebben we heerlijk gedineerd, dan stelt hij voor om in de pauze hetzelfde tafeltje voor je te reserveren. Hoef je niet in de rij te staan. Staat je drankje vast klaar. Super!  Hetzelfde ritueel na de voorstelling. Mens, ik kan je zeggen dat ik daar op-en-top van geniet. Kijk, hij hoéft dat niet te doen. Maar het feit dát hij het doet, maakt dat je je als klant speciaal behandeld voelt.

Wat mij betreft zouden er veel ’Martijnen’ mogen zijn. In allerlei soorten beroepen. Je herkent dat wel he? Net die mevrouw bij de kassa die een persoonlijk praatje maakt. Die meneer die op een vervelend tijdstip belt maar er wél een aardige draai aan weet te geven. Dat zijn de mensen die hart hebben voor hun werk. Dat straalt van ze af. Of zoals de Engelsen zeggen: it rubs off on you.”

- J Froukje Smeding, werkcoach bij stress&burnout (2009) -